Indholdsstrategier
|
Indholdstyper
|
Branding og omdømmepleje herunder at skabe synlighed |
- Patienthistorier og portrætter – positive
- Historier om patientinddragelse og samarbejde
- Historier om sygehuset og dets udvikling:
- Nye behandlingsmetoder og -resultater
- Nye tiltag og tilbud
- Ny teknologi
- Nye byggerier og faciliteter
- Nye afdelinger – eller ændringer i organisation
- Fortællinger om ny forskning og forskningsresultater fra sygehusets forskningsenheder
- ”Navnestof” – nye, interessante medarbejdere og ledere
|
Åbenhed og indblik i sygehuset
– dets medarbejdere, produkter, ydelser og services |
- Historier om alt det, der sker på et sygehus bag ved det, man normalt ser som patient eller pårørende – ”en verden i verden” – gæt en dims, blodprøvens vej, sygehuset indefra, kig bag facaden o.l.
- Dagligdagen på sygehuset – personlige fortællinger fra og om medarbejdere og personalegrupper inkl. miniportrætter o.l.
- Historier om frivillige, der gør en forskel
|
Markedsføring af ydelser, events og relevante nationale kampagner |
- Information om specielle undersøgelses- og behandlingsmuligheder, som ikke alle sygehuse kan tilbyde
- Information om specielle tiltag i forhold til service og kvalitet
- Kampagner for specifikke sundhedstemaer – egne, regionale eller nationale
- Markedsføring af events og begivenheder målrettet borgere, patienter og pårørende (brug af eventfunktionen)
|
Uddannelse af brugerne
– viden, vejledning og instruktion herunder hjælp til selvhjælp |
- Generel information om sygdom, sundhed og forebyggelse
- Instruktion, vejledning og hjælp til selvhjælp i forhold til sygdom, sundhed og forebyggelse (”news-you-can-use”)
- Information om patientrettigheder og ventetider
- Information og vejledning i forhold til kontakt og selvbetjening – muligheder for at melde afbud, tilmelding til NemSMS, selvbooking af tid til blodprøver o.l.
|
Understøttelse af patientforløbet
– før, under og efter kontakten med sygehuset |
- Generel information om patientforløb – før, under og efter besøget på syghuset herunder, hvad patienter og pårørende kan forvente under besøget på sygehuset, og hvad de selv kan og skal gøre før og efter (forventningsafstemning)
- Praktisk information vedr. besøget på syghuset – wayfinding, bespisning, specielle faciliteter for handicappede og pårørendes brug af sygehusets faciliteter o.l.
- Serviceinformation om akutte eller midlertidige ændringer i drift og service – lukkede veje, døre og parkeringspladser, omlægninger af busruter, ændrede telefonnumre o.l.
- Individuel patientinddraglse og pårørendeinddragelse – Etablering, administration og facilitering af netværk omkring patientgrupper og pårørende grupper i forlængelse af sygehusets behandlingstilbud
|
Involvering af brugerne i udvikling af generelle ydelser, service og kvalitet
|
- Organisatorisk brugerinddragelse – brugerinddragelse i forhold til generelle ydelser, services, kommunikation og kvalitet – afstemninger og opfordringer til brugerne om at komme med kommentarer, forslag og ideer til, hvordan sygehuset kan udvikle og forbedre kommunikation, serviceydelser, arbejdsgange, praktiske forhold o.l.
- Rekruttering af deltagere i forskningsprojekter, innovationsprojekter, brugerråd o.l.
|
Krisestyring/-håndtering og publicering ”uden filter”
|
- Beredskabs- og servicemeddelelser i særlige situationer
- Berigtigelse af forkerte fakta kommunikeret på andre Facebooksider eller i andre medier
|
Skabe gode relationer til brugerne via tilgængelighed
og god “brugerservice” – ris, ros og svar på generelle og overordnede spørgsmål
NB! Opmærksomhedspunkt ift. lovgivning. |
Være åben og tilgængelig i forhold til ris, ros og svar på spørgsmålSvare på kommentarer, brugeropslag, anmeldelser og beskeder, når det er relevant
- Sygehuset velkommer til kommentering og spørgsmål i Facebooksidens ”Om-sektion” og i opslag.
- Poste opslag med svar på ofte stillede spørgsmål om alt fra sundhed, sygdom, forebyggelse, service, praktiske forhold o.l.
- Opfordring til at stille spørgsmål om praktiske ting som wayfinding, bespisning, besøgstid mv. i opslag.
- Spørg os! Giver mulighed for på et bestemt tidspunkt at stille spørgsmål til direktionen, byggeprojektlederen, servicechefen, kvalitetschefen mv., som er med i tråden på dette tidspunkt.
|